وزارت صحت عامه کشتار بی رحمانه کارکنان واکسین فلج اطفال در ولایات کندز و تخار را محکوم می کند

Panah_moph

جمعه 6 حوت 1400:

دیروز، هشت تن از کارکنان واکسین فلج اطفال که چهار تن آنها از طبقه اناث بودند، توسط افراد مسلح ناشناس در حملات جداگانه در ولایات کندز و تخار کشته شدند.

سه مرد و یک زن واکسیناتور در مربوطات شهر کندز شهید شدند، در حالی که دو واکسیناتور و یک مبلغ اجتماعی این برنامه در ولسوالی امام صاحب همین ولایت و یک واکسیناتور مرد در شهر تالقان ولایت تخار شهید شدند.

علت و هدف این حمله هنوز مشخص نیست و مقامات امنیتی تحقیقات خود را آغاز کرده اند.

در پی این رویدادهای ناگوار، کمپاین واکسیناسیون فلج اطفال یا پولیو در ولایات تخار و کندز به منظور جلوگیری از حملات بیشتر و حفظ امنیت سایر واکسیناتوران رضاکار متوقف شد.

وزارت صحت عامه امارت اسلامی افغانستان حمله بر کارگران واکسین فلج اطفال را به شدت محکوم می کند و خواهان تعقیب، دستگیری و مجازات عاملان آن می باشد.

این وزارت همچنین به خانواده‌های داغدار، اقارب، همکاران و دوستان قربانیان ابراز همدردی و تسلیت می‌نماید و از بارگاه ایزد منان برای شهدا بهشت برین و به بازماندگان شان صبر جمیل می طلبت.

برنامه محو پولیو یا مرض فلج اطفال عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده ها و دوستان کارکنان  شهید شده واکسین فلج اطفال ابراز می کند و از تلاش های شجاعانه آنها برای نجات جان کودکان و محافظت از آنها در برابر بیماری فلج اطفال قدردانی می نماید.

امارت اسلامی افغانستان به محو کامل مرض فلج اطفال متعهد است و به تمام کارکنان خط مقدم واکسین پولیو در سراسر کشور تضمین های امنیتی ارائه خواهد کرد.

آخرین اطلاعیه ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۱ - ۱۱:۵۲
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی اکمال تخصص!

ثبت نام امتحان ترینری:

کاندیدان محترم که امتحان Comprehensive را سپری ولی سند تخصص را اخذ نه نموده اند، جهت تکمیل مراحل ثبت نام می توانند از تصادیق ریاست اکمال تخصص و یا هم از          . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۰:۷
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی اکمال تخصص !

ثبت نام امتحان ترینری:

قرار است امتحان ترینری جهت جذب ترینران رشته های مختلف برنامه اکمال تخصص اخذ گردد. بناءً کاندیدان محترم واجد شرایط مطابق رهنمود از لینک انترنیتی ذیل به شکل انلاین . . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۴ - ۹:۴۲
Background image

اطلاعیه!

قابل توجه روسایی محترم صحت‌عامه مرکز و ولایات مربوط به وزارت صحت‌عامه.
طوری که در جریان هستید رهبری وزارت صحت‌عامه کمپاین ملی غرس نهال را با شعار "یک کارمند صحی یک درخت" آغاز کرده است.

. . .

Back to announcements