دور دوم کمپاین سرتاسری واکسین پولیو در سال روان میلادی آغاز گردید

Panah_moph

کابل،19/7/1443/ هـ . ق 2/12/1400 هـ. ش

وزارت صحت عامه امارت اسلامی افغانستان در همکاری با اداره یونیس و سازمان صحی جهان کمپاین سرتاسری واکسین پولیو را امروز در کشور آغاز نمود. این دومین دور کمپاین سرتاسری واکسین پولیو در سال روان میلادی در کشور است که هدف آن واکسین نمودن 9.1 میلیون طفل زیر سن پنج سال در مقابل ویروس وحشی پولیو می باشد.

در این دور کمپاین ولایات بامیان، دایکندی و غور و برخی ولسوالی های ولایات غزنی و بدخشان به نسبت سردی هوا شامل نمی باشند. به همینگونه، این کمپاین در دو مرحله تطبیق میګردد که مرحله دوم آن در ولایات حوزه جنوب و شرق به تاریخ ۹ حوت سال روان آغاز خواهد شد.

داکتر قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه امارت اسلامی افغانستان، شرایط کنونی کشور را زمینه ساز تطبیق بهتر کمپاین های واکسین پولیو و ارایه سایر خدمات صحی عنوان نموده و از تمام کارکنان صحی و دست اندرکاران واکسین پولیو خواست تا تلاش های اعظمی شان را به خاطر محو کامل این مرض با تطبیق بهتر کمپاین های واکسین پولیو برای اطفال زیر سن پنج سال انجام دهند.

افغانستان نسبت به هر زمانی دیگر به محو پولیو نزدیک تر شده است و نیاز است تا همه دست به دست هم داده، در تطبیق موفقانه کمپاین واکسین پولیو همکاری نمایند.

پولیو یک مرض ویروسی است که قابل درمان و تداوی نمی باشد و تنها توسط واکسین قابل پیشگیری و وقایه است. اطفال که به این مرض مصاب گردد برای همیش فلج میگردند و یا هم سبب مرگ آنان می شود.

در سال روان میلادی تا اکنون یک واقعه مثبت پولیو در ولایت پکتیکا به ثبت رسیده است که ریشه ژنیتیکی این ویروس به واقعات مثبت پولیو کویته پاکستان ارتباط داشته است.

در سال گذشته میلادی در کشور چهار واقعه مثبت پولیو در کشور به ثبت رسیده بود که سه واقعه آن از ولایت قندز و یک واقعه آن از ولایت غزنی گزارش شده است.

آخرین اطلاعیه ها

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۰:۵۸
Background image

کمپاین ملي واکسین پولیو

کمپاین ملي واکسین پولیو امروز در سراسرکشور آغاز شد

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۹:۳۶
Background image

قابل توجه کاندیدان امتحان  Comprehensive۱۴۰۳

کاندیدان محترم که خواهان سپری نمودن امتحان Comprehensive می باشند، نقاط ذیل را در نظر گیرند:

۱-تکمیل و تأیید مونوگراف حتمی می باشد.

۲- دوکتوران محترم که پروگرام تخصص خویش را تکمیل ولی . . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۶:۲۲
Background image

اطلاعیه ریاست عمومی اکمال تخصص!

تاریخ ثبت نام امتحان ترینری !

Back to announcements