وزیر صحت عامه با مسوولین کشور مالیزیا دیدار کرد

rasooli_admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۲۴
MOPH

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور خارجه مالیزیا وهیآت همراه شان دیدار کرد.

در این دیدار در مورد تقویت سیستم صحی، افزایش ظرفیت کارمندان صحی افغانستان، همکاری های دوجانبه و سهم مالیزیا در عرصه صحی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

محترم داکتر قلندر عباد وزیر صحت‌عامه، عرضه خدمات صحی به مناطق دوردست کشور را از وظایف اساسی این وزارت خوانده گفت:" ما در دوسال گذشته در بخش صحی دستاوردهای چشمگیری داشته ایم و لازم است برای تقویت نظام صحی کشور تلاش بیشتری نمائیم، از این رو همکاری کشور مالیزیا را در این راستا نیز ضروری دانسته و خواستار همکاری دوجانبه بین دو کشور می‌باشیم."

همچنان محترم وزیر صحت‌عامه گفت: در حال حاضر ما  ۱۱۰۰۰ بستر فعال در تمام مراکز صحی کشور داریم و نیاز است تا به منظورعرضه خدمات صحی معیاری به شهروندان کشور و آموزش متخصصین افغان در بخش های مختلف این تعداد را به ۴۵۰۰۰ بستر افزایش دهیم.

از سوی‌هم، نماینده گان کشور مالیزیا از همکاری های دومدار کشور خود در بخش صحت و آموزش متخصصین افغان در بخش های مختلف به رهبری وزارت صحت‌عامه اطمینان دادند.

 

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۱۶:۴۶
Background image

زیر صحت‌عامه با داکتر حنان حسن بلخی رییس عمومی منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان صحی جهان برای افغانستان و هیآت همراه شان دیدار کرد

محترم داکتر قلندر عباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، با داکتر حنان حسن بلخی رییس عمومی منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان صحی جهان برای افغانستان و هیآت همراه شان دیدار کرد.

در این. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۱۵:۳۷
Background image

معین عرضه خدمات صحی با رییسان شفاخانه های مرکز دیدار و گفتگو کرد

محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، در نشستی با رییسان شفاخانه های مرکز در مورد معرفی نماینده های شان به تیم صحی برنامه حج بیت الله شریف دیدار و گفتگو کرد.

 . . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۹:۴۰
Background image

بخش رسیده گی به وضعیت صحی اطفال مصاب به سوء تغذیه در شفاخانه ۱۰۲ افتتاح و به بهره برداری شد

در مراسمی که به همین منظور راه اندازی شده بود، محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه و شماری از ریسان ادارات مرکزی این وزارت و کارمندان صحی اشتراک داشتند.

محترم. . .

BACK TO NEWS