نتایج ارزیابی کمیته ملی نظارت از کارکردهای سکتور خصوصی و دولتی شهر کابل در نشستی اعلام شد

Panah_moph
یکشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۹:۴۳
نتایج ارزیابی کمیته ملی نظارت از کارکردهای سکتور خصوصی و دولتی شهر کابل در نشستی اعلام شد

داکترعبدالباری عمر معین عرضه خدمات صحی و داکتر حسن غیاثی معین پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه در نشستی به روز شنبه 18 جدی سال روان نتایج ارزیابی کمیته ملی نظارت از کارکردهای سکتور خصوصی و دولتی در شهر کابل  را اعلام نمودند.
داکترعبدالباری عمر معین عرضه خدمات صحی نتایج این ارزیابی را یک دستاورد بزرگ به سکتور صحی دانسته افزود،  کمیته ملی نظارت وارزیابی توانسته است در یک مدت کوتاه 110 شفاخانه که سه آن بدون جواز، 371 معاینه خانه که 128 آن بدون جواز،68 کلینیک سراپا که 34 آن بدون جواز،22  کلینیک تشخیصیه که 6 آن بدون جواز می باشند را بررسی نماید.
 داکترعمراضافه نمود، علاوه بر آن این کمیته توانسته است که 139 لابرتوار که 57 آن بدون جواز، 576 دواخانه که 96 آن بدون جواز، 85 شرکت توریدی ادویه که سه آن بدون جواز، 202 عمده فروشی ادویه که هفت آن بدون جواز، 14 کلینیک اکسری که 3 آن بدون جواز و 16 شفاخانه دولتی و چهار فابریکه تولیدی را نیز ارزیابی نماید.
همچنان معین عرضه خدمات صحی از ادامه این ارزیابی‌ها در سکتور خصوصی و دولتی در مرکز و ولایات کشور گان خبر داده و تاکید روی بلند بردن کیفیت عرضه خدمات صحی، معیاری سازی سیستم صحی، اصلاح سازی سیستم صحی، ظرفیت سازی و دسترسی آسان و همه به عرضه خدمات صحی با کیفیت در کشور نمود.
از سوی‌هم داکترحسن غیاثی معین پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه در این نشست از پیگیری و جدیت این برنامه ها و همچنان ایجاد سهولت های بیشتر در سکتور صحی برای نیاز مندان در کشور خبر داده و تعهد کرد که رهبری وزارت صحت عامه در این راستا تلاش های بیشتری را انجام خواهند داد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۰
Background image

مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، با رییسان صحت‌عامه ولایت های بامیان، غزنی و دایکندی از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

در این نشست که رییسان مرکزی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشتند، رییسان صحت‌عامه ولایت های متذکره مشکلات صحی و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و خواهان رسیده گی به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۳۳
Background image

کلینیک‌های صحی سیار انجمن رهنمای خانواده‌ افغان در ولایت بلخ افتتاح گردید

مولوی شیخ میر صدام معاون و سرپرست ریاست صحت‌عامه‌ ولایت بلخ از موسسه‌ی افگاه به خاطر ایجاد و حمایت این کلینیک‌ها ابراز امتنان نموده افزود، این کلینیک‌های صحی سیار محلات مهاجرنشین و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان در نشستی با شعار "صحت من حق من " از روز جهانی صحت گرامی داشت به عمل آورد

هدف بزرگداشت از این روز، افزایش آگاهی عامه، دسترسی بیماران به خدمات صحی، دستاوردهای حوزه صحی و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، عرضه. . .

BACK TO NEWS