مسوولان ریاست عمومی اکمال تخصص وزارت صحت‌عامه، در نشستی با نماینده گان سازمان صحی جهان در مورد ایجاد و سیستم سازی دیتابیس این ریاست صحبت نمودند

rasooli_admin
دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۵:۸
MOPH

ریاست عمومی اکمال تخصص وزارت صحت‌عامه از مدت شش ماه به این سو همراه با تیم دیتابیس ریاست عملیاتی سازمان صحی جهان WHO بالای سیستم سازی دیتابیس این ریاست کار نموده است که خوشبختانه اخیراً تمام پروسه  آن تکمیل و در شفاخانه عاجل ابن سینا که یکی از شفاخانه های تخصصی می‌باشد عنقریب رسماً افتتاح خواهند شد.

هدف این نشست فیصله های جلسات قبلی که از طرف مسوولان ریاست عمومی اکمال تخصص ارایه گردیده بود از طرف جانبین توافق صورت گرفت.

 علاوه برآن پلان بعدی که در مورد آموزش تریننگ دیتابیس برای تمام داکتران در شفاخانه عاجل ابن سینا بوده و مبین  روند آزمایش دیتاتبیس ریاست عمومی اکمال تخصص بوده تکمیل شده است. که توسط  ( داکتران ترینی، ترینر متخصصین، و شف‌های تریننگ) با حضور داشت تیم تخنیکی ریاست عمومی اکمال تخصص و تیم WHO ثبت می‌گردد تا در آینده شفاخانه های تخصصی در قسمت استفاده از سیستم ایجاد شده با مشکلات مواجه نگردند.

همچنان در مورد تهیه کمپیوتر لب با تجهیزات آن، داشتن انترنت خوب از طرف وزارت صحت‌عامه برای تمام شفاخانه های تخصصی در بخش تریننگ سنتر بحث صورت گرفت تا تمام داکتران ترینی، ترینر ها و شف‌ها از آنجا  در کار های رسمی خویش استفاده نمایند.

از سوی‌هم ریاست عمومی اکمال تخصص در تلاش است تا  در صورت امکان دیتابیس را طوری ارتقا دهد که از طریق مبایل های دست داشته داکتران نیز قابل استفاده باشد.

در عین حال تیم کاری سازمان صحی جهان  با کارمندان تخنیکی ریاست عمومی اکمال تخصص حضوراً‌  در قسمت تریننگ داکتران در شفاخانه عاجل ابن سینا که روند آزمایشی در آنجا صورت می‌گیرد فعالیت می‌نمایند تا تسریع در قسمت Entry شهرت داکتران ترینی، ترینران و شف‌ها  افزایش یابد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۱۳:۵۵
Background image

معین عرضه خدمات صحی با داکتر رسول خان نظری رییس صحت‌عامه ولایت غزنی و نماینده گان اداره یونیسف و دفتر جک (JACK) در دفتر کارش دیدار و گفتگو کرد

محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، در نشستی با داکتر رسول خان نظری رییس صحت‌عامه ولایت غزنی و نماینده گان اداره یونیسف و دفتر جک (JACK) در دفتر کارش دیدار و. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۱۳:۵۱
Background image

معین پالیسی وانکشاف با نماینده گان دفتر حوزوی سازمان صحی جهان و اداره یونیسف در افغانستان در دفتر کارش دیدار و گفتگو کرد

محترم داکترمحمد حسن غیاثی معین پالیسی وانکشاف صحت وزارت صحت‌عامه، در نشستی با نماینده گان دفتر حوزوی سازمان صحی جهان و اداره یونیسف در افغانستان در دفتر کارش دیدار و گفتگو کرد.

در این. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۱۱:۸
Background image

وزیر صحت‌عامه از مرکز صحی اساسی یوخ دیدن نمود

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان و هیآت همراه شان در سفرش به ولایت تخار از مرکز صحی اساسی یوخ که در ولسوالی فرخار این ولایت موقعیت دارد دیدن نمود.

در این. . .

BACK TO NEWS